Monday, November 29, 2010

im proud being MALAYSIAN !

akhirnya,,aq pulang gak..;)) hepi dowh kat sne..mcm2 pngalaman aq dpat..aicehh ayat..hhahaa neway, being there make me thinking of humanity value. bila nampak je signboard "SELAMAT DATANG KE INDONESIA" aku rase macam..ouh ini dia..ini rupanya negara bendera merah putih. tapi aku tak rasa asing sebabnye. ceh, kat mesia pown belambak org deme kan...hheeheh

honestly, at the 1st time aq rase sngat bertuah untuk menjadi seorang warganegara MALAYSIA yang aman damai, bebas dari peperangan...hmm yeke? ok hal laen aku tanak masuk campur, yang penting aku rasa aku dah cukup aman kat tanah air tercinta, cukup makan, pakai, pelajaran, keperluan..alhamdulillah.. ok maybe 1st impression aku "KLIA is da best !" seriously dowh.. KLIA mmg gempak habes la kalau nak dibandingkan ngn airport SOEKARNO-HATTA tuh. but tade la trok mane pown..

pemergiaan aku kat sana merubah segala aspek pandangan aku terhadap negara bendera merah putih tuh. ok, dlu mmg aku pun naik menyampah ngn dorg neyh, yela..ske2 aty je nak bakar2 bendera org, then yg lagi saket aty ley lak dorg nak baling-baling najis kat kedutaan malaysia. pe yang tak puas aty sangat ngn mesia pown tatao la..padahal dorg dtg cri mkn cni gak. but then everything change. macam2 yg aq dpt pelajari dari 'seseorg' di sana.. okeyh maybe nxt entry i will tell more. cukup sampai cni yer entry kali neyh..



p/s : nak layan awan dania season3 jap..;)))

2 comments:

masnurain said...

hoi2..
cter pasal kau kat indonsia!
aku nk taw..~
letak gmgbr skali!!

ateyn said...

alamak..tak lapuk da ke?
ase cm da lame je..heeee