Sunday, January 15, 2012

LA TAHZAN



di kala ini aku merasa sepi
sunyi
tak berhaluan
rasa seperti seluruh dunia menghukum ku
terasa seperti aku hanya dalam dunia ku yang sempit
banyak betul masalah yang menyesak dalam benak ! 
bertubi-tubi macam tak ada sikit pun petanda akan reda


but, seriously ! i need to stop all these crap !
sampai bila aku nak rasa macam ni? 
terhukum segala perasaan tahu tak ???
dari benda kecik pun da boley jadi gadoh ..
ehm ntah apaapa..
sapa nak tahan weyh ?
sudahnya aku ternampak sepotong ayat neyh 


see.. tu baru betul kan ? 
sesungguhnya ALLAH tu sentiasa bersama hambanya
kenapa nak rasa sunyi ? 
kenapa nak rasa sendirian ?
sedangkan ALLAH tidak pernah meninggalkan hambaNYA
kecuali hambaNYA yang sering lupakan penciptaNYA
terlalu leka dengan duniawi yang tak kekal


Sepanjang aku hidup 
lebih banyak nikmat yang aku dapat , tapi kenapa bila sedih asyik kenangkan penderitaan?
sedangkan derita tu tak sampai 1/10 pun kalau dihitung pada skalanya
belajar bersyukur ateyn !
sekurang-kurangnya kau sempurna pada zahir
tak cacat apa pun..
kau ada mama kau ada abah, 
betapa ramai kat luar sana yang sedari mereka buka mata tak kenal pun 
siapa keluarga mereka
SYUKURLAH ateyn



INGAT ! kalau ALLAH duga, maknanya ALLAH sayangkan kamu !
ALLAH takkan pernah menguji hambanya melebihi kemampuan mereka
mestilah ada sinar di setiap penghujung jalan





dan sesungguhnya pixcha last neyh banyak bagi aku buka mata



p/s : awak, saya sayangkan awak ! saya minta maaf :')

one more thing , all the images are not mine , credit to google.com :) 

No comments: